Menü Bezárás

Bevettük a Budai-hegység kilátóit

Egy maroknyi, de annál lelkesebb és kitartóbb csapattal megnéztük a Budai-hegység legszebb kilátóit. A kilátásban sajnos csak az Apáthy-sziklától és a Kőkaputól gyönyörködhettünk a párás idő miatt.

Napok óta izgalommal telve vártuk a mai napot, amikor végre eljön az első hivatalos BRE gyalogtúra napja. Az időjárás előrejelzések nem voltak túl kecsegtetőek, de mi erősen hittünk benne, hogy a túra idejére jobbra fordul a helyzet és szebb időben tudunk majd kirándulni egyet.

Többen pesszimistábbak voltak, és jelezték, hogy az időjárásra való tekintettel nem tudnak részt venni a túrán, amit persze abszolút meg is értettünk.
Ma reggel a párás levegő ellenére bizakodóan indultunk a gyülekező helyszínére, mert nem esett az eső, és az okostelefon is csak 10% eséllyel jósolt csapadékot. A párás, borongós, néhol esős időjárás azonban további “áldozatokat” szedett, így végül egy kis csapatban vágtunk neki a kitűzött 11+2 km-nek.

A talaj teljesen ideális volt a túrázásra (csak a túra utolsó km-ein voltak helyenként sarasabb szakaszok, de azért még azok is járhatóak voltak), és az eső is csak cseppekben esett néha, így lelkesen vágtunk neki a túrának, és indultunk Szépjuhászné Gyermekvasúttól a sárga jelzésen egészen a Nagy-Hárs-hegy tetejére, ahol megnéztük a Kaán Károly kilátót. Innen a sárga jelzésen mentünk tovább, egészen a Kis-Hárs-hegy lábáig, ahonnan a sárga Δ festésen haladva pár 100 méter múlva már a Makovecz Imre-kilátónál voltunk. A kilátóból sajnos csak a párás levegőt láttuk, de nagyon élveztük a kilátó dupla csigalépcsős kialakítását. Miután ittunk egy kis meleg teát, és ettünk pár falatot, visszamentünk a sárga jelzés és a zöldΟ találkozásáig, ahol jobbra fordultunk és a zöldΟ -t követve hamarosan megérkeztünk a Hárshegyi körúthoz, ahol a zöld+ jelzésen egészen a Szent Ferenc kórházig mentünk, amit kissé elhagyva balra fordultunk a zöld jelzésen (Szerb Antal utca), melyet a Battai-lépcsőkön keresztül, egészen az Apáthy-szikláig követtünk. Itt végre élvezhettük szenvedéseink gyümölcsét, és csodaszép kilátásban volt részünk. Pár száz méterrel arrébb, tovább követve a zöld jelzést, a Kőkapuhoz érkeztünk, ami egy kis izgalmas, csúszkálós felmászás után, szintén impozáns látvánnyal jutalmazta a csapatot.  Tovább a zöld jelzésen, elhagyva a Vaskapu-hegy oldalán futó ösvényt, becsatlakoztunk a zöldΟ-be, ami innen már egészen  az Árpád-kilátóig vezet minket. A csodaszép panorámát, sajnos itt sem élvezhettük, de el tudtuk képzelni a Dunát, a rajta átívelő hidakat és a mögötte kiemelkedő parlamentet. Rövid szünet, evés-ivás után, a kék (OKT) jelzésen indultunk tovább, és egészen Hűvösvölgyig követtük, ahol a túránk hivatalos végállomása volt. De a Szépjuhásznénál reggel megérzett jókai bableves illata még élénken élt bennünk (és parkolni is itt parkoltunk), így a Hűvösvölgytől a sárgaΟ, majd a sárga jelzésen visszamásztunk a Kis-Hárs-hegy lábához, ahonnan a zöldΟ egészen a Gyermekvasút állomásig, a mai túra végéig vezetett bennünket.

Köszönjük a résztvevőknek a nagyszerű hangulatot és a kitartást, reméljük a decemberi esőmentes túrán újra találkozunk! 🙂

A túrán készült további képek itt tekinthetőek meg: https://photos.app.goo.gl/w4eL3iMcBTmMyeUY6

A túra adatai Endomondo alkalmazásban: https://www.endomondo.com/users/37871019/workouts/1234129488

Köszönjük a képeket Hidvégi Csillának és Somogyi Viktornak.