Menü Bezárás

Fantasztikusat túráztunk Prédikálószékre!

Vasárnap (12.16-án)  Dobogókőn egy havas, kihívásokkal teli túrát vártunk, a második BRE gyalogtúrától, a “Pilisi kilátások I. Prédikálószék”-től”, és ezt bizony meg is kaptuk 🙂

Csodaszép reggelre ébredtünk, Dobogókőn már a gyülekezéskor Dobogókőfel-fel sejlettek a napsugarak a felhők közül. Izgatottan vártuk, hogy mindenki megérkezzen, és végre útnak indulhassunk az addigra már ragyogó napsütésben. Sajnos a túra kezdetére többen lemorzsolódtak, volt aki előző nap mondta vissza a túrát, és voltak akik az utolsó pillanatban kényszerültek visszalépésre, így egy kicsi, de annál lelkesebb és elszántabb csapattal vágtunk neki a több mint 16km hótaposásnak. Dobogókőtől lefelé a piros háromszögön

Az OKT-n indultunk DK-i irányba, majd pár 100 méter séta után megcsodáltuk a dobogókői sípályáról nyíló kilátást, majd elindultunk a piros Δ-ön Prédikálószék irányába. Az első 3 km-t nagyrészt kellemes lejtőn tettük meg, élvezve a napsütéses időjárás és táj szépségeit. A Király-kúti kunyhónál pár perc pihenőt tartottunk, próbáltunk felkészülni a túra első patakátkelésre, és azt azt követő néhány km masszív emelkedőmászásra. A király-patak átkelése Több kevesebb sikerrel jártunk, hisz a patakon még nagy mosolyok közepette keltünk át, de azt azt követő emelkedős km-ek bizony leolvasztották az arcunkról a mosolyt, mire az emelkedő tetejére értünk. De persze nem tartott sokáig a mosolytalanság, néhány nagy fújás után, az elénk táruló látképek,a Börzsöny vonulatai, a Duna kanyarulata, egyből visszacsalta a mosolyt mindenki arcára. Én még egy képzeletbeli -ököllelalevegőbecsapást-:) is megejtettem és az: “ez bizony megérte” gondolatsorral nyugtáztam a jóleső mászás eredményét.

Ezután még mindig a piros Δ-ön haladva közelítettünk Prédikálószékhez, egyre bátrabban reménykedve abban, hogy bizony páratlan panoráma, és nem ködfelhő fogad majd minket. Az út kellemesen járható volt, kis emelkedők lejtők, de semmi durva, igazi kellemes téli séta a helyenként 15-20 cm-es hóban. A felújított kilátóhoz érve páratlan panoráma fogadott minket. Tartottunk is egy kicsit hosszabb pihenőt, hogy két fotólövés közben megegyünk egy szendvicset is.  Hisz tudtuk, a túra legnehezebb része következik. Továbbra is a piros Δ-ön haladtunk, ami azt jelenti, hogy a vadálló kövek felé vettük az irányt. A páratlan panoráma mellett a helyenként nagyon csúszós letaposott hó jelentett igazi izgalmakat és kihívást, de mindenki sikerrel vette az akadályokat. Kipróbáltunk mindenféle technikát: a leszaladást, az óvatosan kicsiket lépkedést, a fától fáig flipperezést, a kötélen leereszkedést, de még a “fenékfékes” módszert is alkalmaztuk sikeresen! Ennek eredményeként hamarosan lent voltunk a Szentfa kápolnánál, ahonnan balra fordulva a sárga jelzést követve, indultunk vissza Dobogókőre. A túra utolsó 6km-e bizony komoly szintemelkedést hozott, hisz közel 500m-t tettünk meg felfelé, ami mindenki számára azért elég megterhelő volt. De szerencsére útközben volt izgalom és gyönyörködni való bőségesen. A Lukács-árokban, többször is kereszteztük a benne csörgedező patakocskát, ami már önmagában is hordozott izgalmakat. Ahogy közeledtünk a csúcs felé, úgy kezdett elfogyni a fény is körülöttünk, a Rezső-kilátóhoz már épp sötétedésre értünk. Itt az összes kilátást a kilátó korlátján elhelyezett információs kép okozta, a pára ekkora már mindent beborított. Gyorsan elővettük fejlámpáinkat, és a maradék 800m azok fényében tettük meg, hogy megérkezvén a nagy parkolóba, elégedetten fújhassunk egy nagyot: “Ezt biza’ megcsináltuk, és igen jó volt!”

Egy nehéz, izgalmas és élménydús túrán vagyunk túl. Reméljük akik velünk voltak minőségi élménnyel gazdagodtak, aki pedig most nem tartottak velünk, kedvet kapnak, hogy legközelebb ők is részesei legyenek egy minőségi szabadidőt jelentő kirándulásnak.