Menü Bezárás

Csodás kilátások voltak a szombati börzsönyi túrán

Szombaton a Börzsönyben túráztunk és csodáltunk meg forrásokat és kilátásokat a Dunakanyarra.

Reggel 9 órakor vágtunk neki a közel 20km-esre tervezett túrának. Az előrejelzések úgy tűnt beigazolódni látszódnak, kellemes időben vágtunk neki az útnak. Akik vékonyabban öltöztek sem fáztak, hisz a vasútállomást elhagyva szinte egyből elkezdett emelkedni az út és megindultunk felfelé. Az első majd 4km-t szinte csak emelkedő menetben tettük meg, de az egész csapat kiválóan bírta a megpróbáltatást és a Julianus kilátóba érve, a csodás körpanoráma kárpótolta a fáradozásainkat. Egy kisebb pihenő után indultunk is tovább, a következő cél Törökmező és az ottani turistaház és kisállatpark volt. Útközben voltak emelkedők, lejtők és további csodás kilátások. Még nem is volt egy óra -tényleg le a kalappal az egész csapat előtt, nagyszerű tempóban haladtunk végig- és már meg is érkeztünk Törökmezőre, ahol ki többet, ki kevesebbet de annál ízletesebbet ebédelt a Turistaház éttermében. Miután nekiindultunk volna a hátralévő bő 7km-nek, megnéztük a kisállatpark lakót -élnek itt szurikáták, ormányos medvék, kenguru, borz, és sok másik izgalmas állat- és az 5 forrás völgyét is megnéztük, ahol többet nem mindennapi bátorságról tettek tanúbizonyságot, és átmentek az itt álló fahídon is. A hátralévő kilométereken már csak 1-2 emelkedő várt ránk, melyek legyőzése után, mosollyal az arcokon érkeztünk vissza Nagymarosra, ahol véget ért a túra.

Mi nagyon jól éreztük magunkat, nagyon szerettük az útvonalat, és a csapat előtt is le a kalappal. Valami azt súgja, jövünk még ide túrázni. 🙂

A teljes képgalériát itt érhetitek el: https://photos.app.goo.gl/FcnLcqf7oeXeCUiZ6

Figyeljétek gyalogtúráinkat és kerékpártúráinkat, hamarosan jönnek az új időpontok!

A képekért köszönet Eszternek és túravezetőnknek Viktornak.