fbpx

Napsütéses télűző túrát tartottunk

Kora BRE Kő-hegy tavaszias napsugarak sepregették a fagyos reggelt előttünk,mikor is reggeli után összegyűlt túra csapatunk Pomáz vasútállomásán. Rövid kitekintés után napi csúcsunk felé vettük az irányt. A városi járda monotonitását első szusszanó pontunk barokk kertje törte meg. A pomázi Teleky-Wattay kastély parkjában elkészült képeink után gyorsan magunk mögött hagytuk az aszfaltozott utakat, és egy vizes árok oldalában kezdtük meg napi emelkedőink leküzdését.

Színes fahídon átkelve a János-forrás frissített volna, de vize hiányában az emelkedő verejtéke hűsített. Hajdanán nagy alföldi költőnk, Petőfi is megjárta eme utat, így a fennsíkra felérve mi is mosolyogva örömködtünk az elénk táruló panorámában.
A Budai hegyeken, Duna völgyén és a Pesti síkságon végigtekintve hűs szellő fuvallatára indultunk tova a néhány lépés távolságra található Kő-hegyi menedékházig.

Rövid pihenő után pocsolyás mezőn átkelve ereszkedtünk le a Cseresznyés völgy irányába, hogy oldalában felkapaszkodva a Vasas-szakadék szűk kanyonjában csodálkozzunk rá a természet erejére.

Tavaszias panorámaút után ingoványos cserjés turista ösvény vitt a száraz, Kő-hegyi tó medréhez. Turista házhoz visszaérve, egy-egy adag palacsinta adta vissza elégetett kalóriánkat. Ebédszünet után a már ismert emelkedőn ereszkedtünk le a kocsiútig, hogy azon érkezzünk be a település északi részén található nyaraló övezetbe. Egy rövid mezei kaptató után a Honfoglalás emlékműnél merengtünk néhány gondolat erejéig Árpád vezér dunai átkelésén. Nemsokára már a délelőtt megismert járdát koptatva értünk vissza kiindulási pontunkra. Kellemesen elfáradva, kora tavaszias időben búcsúztattuk a telet, s gyönyörködtünk a rügyeket még csak bontogató természet nyugalmában.

A túrán készült képeket, google photos galériánkban nézhetitek meg: https://photos.app.goo.gl/Y6VoGBwcXPs189D69

Következő túránkon a “budaörsi kopárok“-ra látogatuk, tartsatok velünk!